De elegante oplossing bij haarverlies

Veel gestelde vragen

Je haar valt uit... wat nu?

De meest gevreesde bijwerking van chemotherapie is het haarverlies. Je verliest al je haar, maar het belangrijkste is toch je haar op je hoofd. Wanneer je aan je tweede chemo toe bent gaat het meestal uitvallen. Je krijgt haarpijn wat voelt alsof je je haar de hele dag in een paardenstaart gedragen hebt. Het valt met grote plukken uit.

Dit vond ik zo confronterend dat ik het er meteen heb af laten scheren. Ook niet makkelijk maar dan was het maar achter de rug. Het gaat er toch af. Je hebt misschien een pruik aan laten meten en daarnaast zul je de headcovers zeker waarderen. Zet er 's nachts ook eentje op want het is best koud.

Hoe zie je er toch leuk uit?

Het valt allemaal niet mee wanneer je er zo voor staat en het kost meer moeite om er een beetje leuk uit te zien. Combineer de kleuren van de headcovers bij je kleding. Zoek een paar leuke oorbellen of een ketting in de kleur die er bij past. Uitgebreide informatie over je uiterlijk bij chemotherapie kun je vinden op de site van lookgoodfeelbetter.nl.

Hoe komt het dat je smaak zo verandert?

Dit kan een bijwerking zijn van de chemotherapie of de radiotherapie. Heel vervelend. Als koffieliefhebber vond ik het jammer dat de koffie helemaal niet meer smaakte. Je moet echt een beetje zoeken naar wat je wel lekker vindt. Ik dronk alleen nog de aardbeiensmaak van Coolbest. Kijk eens voor meer informatie en tips op beleefjesmaak.nl.

Hoe snel heb ik de headcovers in huis?

Wanneer je de headcovers op werkdagen voor 16.00 uur bestelt heb je ze de volgende dag in huis. Je hoeft er niet voor thuis te blijven, het pakje past door de brievenbus.

Hebben de headcovers verschillende maten?

De headcovers hebben 1 maat en passen iedereen. Er zit 2% elasthan in die voor rekbaarheid zorgt.

Wordt de headcover vergoed door de verzekering?

Er zijn een aantal ziektekostenverzekeringen (o.a. CZ, Zilveren Kruis, Delta Loyd) die de headcovers vergoeden. Wanneer je een uitgebreide polis hebt is dit meestal een bedrag tot 75,--. De rekening altijd even opsturen ter controle.

Hoe kan ik de headcover het beste wassen?

De headcover kan gewoon in de wasmachine op 30 graden.

Retourneren

Headcovers begrijpt heel goed dat is een product is wat u in een nieuwe situatie aanschaft. Het kan dan voorkomen dat de headcovers niet aan uw verwachting voldoen. De mogelijkheid om te kunnen retourneren is dan heel belangrijk. Dit kan! Binnen 14 dagen kun je de headcovers altijd retourneren.

Graag leggen we je hieronder uit welke voorwaarden wij hanteren.

Je mag een headcover retourneren als:

  • De headcover niet aantoonbaar is gedragen, anders dan voor het passen.
  • De headcover vrij is van losse haren en/of huidschilfers door het passen. Artikelen onder de haren/ huidschilfders kunnen wij helaas niet terugbetalen.
  • Je het retourformulier bijvoegt bij de retourzending.

 

Aanmelden

Meld je retour aan via een email naar hilde@headcovers.nl Dan ontvang je direct het retouradres en de verzendinstructies.

 

 

Verpakken & verzenden

Retourneer de headcovers in de originele verpakking. Voeg het retourformulier bij de zending. Verzend de envelop via PostNL. Dit kan met normale brievenbuspost of brievenbuspost met track&trace.

 

Kosten retourzending

De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Headcovers retourneert je het volledige aankoopbedrag.

 

Ontvangen retour & terugbetaling

Je krijgt binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending bericht over de verwerking van de terugbetaling.

Herroepingsrecht volgens onze algemene voorwaarden

Artikel 6: Herroepingsrecht

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 7: Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

Artikel 8: Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    • die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    • die snel kunnen bederven of verouderen;
    • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiĆ«le markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    • voor losse kranten en tijdschriften;
    • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
    • voor hygiĆ«nische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    • betreffende weddenschappen en loterijen.